Aritmetikai készlet 2 az 1-ben oktatási mechanikus modellkészlet
Addiátor mérete: 8.5*4.3*0.91 in (21.5*11*2.3 cm)
Szorzó mérete: 9.8*10*1.6 in (24.8*25.5*4 cm)
Csomag mérete: 8.07*7.4*2.48 in (20.5*18.8*6.3 cm)
Alkatrészek száma: 1 db: 117
Összeszerelés becsült ideje: 2,5 óra
Oktatási 3D puzzle számtani készlet az Ugears STEM Lab által. Fedezd fel az AR-ben
Szereld össze a számtani készletet, és fedezd fel, hogyan működik a mechanikus összeadó és a mechanikus szorzó.
A modellkészlethez tartozik egy QR-kód a mechanizmusokról szóló tanulmányi útmutatóhoz, a működésük elvéről, a főbb jellemzőkről, képletekről. Érdekes feladatokat is tartalmaz.
Merülj el a kiterjesztett valóságban, és nézd meg, hogyan működik a Mechanical Addiator és a Mechanical Multiplier. Lépjen kapcsolatba a modellekkel az Ugears speciális AR-alkalmazásán keresztül.
Az UGEARS STEM Lab kollekciójának részét képező UGEARS Arithmetic Kit két összerakásra kész modellből áll: Egy mechanikus összeadót és egy mechanikus szorzót.
Tudd meg, hogyan működik a Mechanikus Addiátor és a Mechanikus Multiplikátor.
A Mechanical Addiator egy kompakt aritmetikai gép (vagy összeadógép), amely fogaskerekek mozgatásával működik, a készletben található toll segítségével. A nyilakkal és 0-tól 9-ig terjedő számokkal jelölt csúszó fogaslécek mozgatásával számokat adhatsz össze és vonhatsz ki.
A mechanikus szorzó egy lapos csuklós szerkezet, amely a számokkal végzett bináris műveleteket hajtja végre. A kettős csúszka mozgatásával 1-től 12-ig szorozhatsz és négyzetelhetsz számokat, így a szorzótábla szórakoztatóvá válik.
Ki és mikor találta fel a mechanikus összeadót és a mechanikus szorzót?
Az UGEARS Mechanical Addiator egy DIY fa modellkészlet, amely egy olyan összeadógépen alapul, amelyet egy szentpétervári zenetanár, Heinrich Kummer talált fel 1846-ban. Egyszerű kialakítása és kompakt mérete a maga idejében népszerű matematikai eszközzé tette. Ma ez az egyszerű, szórakoztató szerkezet az UGEARS kiemelkedő STEM Lab kollekciójának része.
Az UGEARS mechanikus szorzó egy szórakoztató, fából készült 3D-s puzzle, amely egy gyermekjátékon, a "Consul the Educated Monkey"-n alapul, amelyet 1915-ben William Henry Robertson, egy amerikai középiskolai matematikatanár talált fel. Robertson szabadalmat kért a játékra, amely zseniális módon egy csuklós mechanizmust használ az egyszerű szorzás elvégzésére, azzal a céllal, hogy "felkeltse a gyermekek érdeklődését a számok tanulmányozása iránt".
A mechanikus összeadó és a mechanikus szorzó felhasználása
A Mechanical Addiator számok összeadására és kivonására szolgál. Ehhez a felhasználó a tollal beír egy számértéket, majd a tollal beír egy második számot. A készülék ekkor a kívánt matematikai művelet eredményét mutatja aszerint, hogy a második számot hova adta be (összeadásnál a felső sor, kivonásnál az alsó sor). Az Addiator azonban nem korlátozódik az összeadásra és kivonásra - szorzásra és osztásra is használhatja.
A Mechanikus szorzó egyszerű és érdekes módja annak, hogy megtanuljuk a "nem szeretett" szorzótáblákat 1-től 12-ig, és megértsük a csuklós-karos mechanizmusok egyszerű elvét. Amikor a két csúszkát különböző számokra mozgatod, a fenti ablakban megjelenik a szorzatuk.
A mechanikus összeadó és a mechanikus szorzó alkotóelemei és működésük
A Mechanikus Addiátor egy házból áll, amelyben négy sín vagy állvány van elhelyezve, amelyekre nyomtatott értékek vannak felírva. Az értékek bevitelére egy tollat használnak. A számok bevitele a bütykös résekből történik, és az eredmények négy középső ablakban jelennek meg. Az összeadás/kivonás műveletének a tollal történő megkezdése előtt a rackeket úgy kell beállítani, hogy minden ablakban "0" jelenjen meg. Annak a számnak az értékét, amelyen a műveletet végezzük, először a felső nyílássor segítségével kell beírni; a felső nyílások ezután egy második szám hozzáadására, míg az alsó nyílások a kivonásra szolgálnak.
A mechanikus szorzó két csúszkából áll, amelyek egy számsor mentén mozognak (1-12), valamint egy karrendszerből, amely a csúszkák mozgását egy "Eredmények" ablakra továbbítja, amely egy értékmező mentén mozog. Ahogy a két csúszkát különböző számértékek között mozgatja, a szorzatuk szorzata megjelenik az "Eredmények" ablakban. Ahhoz, hogy egy számot megszorozzunk önmagával (négyzetre szorozzuk), a jobb oldali csúszkát a jobb szélsőjobb pozícióba kell mozgatni, és az "X²" szimbólumnál kell rögzíteni.