A 16. században Oroszország kelet felé kezdett terjeszkedni, hogy Szibéria hatalmas kiterjedésű területeit fejlessze. A történelemnek ez a szakasza szorosan kapcsolódik a "Sztroganov" névhez.
A Sztroganov játékban a játékosok a legjobb szőrméket próbálják összegyűjteni, hogy gazdagságra és hírnévre tegyenek szert, miközben átkelnek a Szibéria nevű hatalmas területen. Tavasszal, nyáron és ősszel járják be Szibériát, majd minden télen hazatérnek. Négy év (forduló) után az a játékos nyer, aki a legjobban kihasználta akcióit és a legtöbb győzelmi pontot gyűjtötte.
A játékosoknak minden évben kelet felé kell haladniuk a tájon. Ha tovább akarnak utazni, költhetnek lovakat. Ha előrehaladtak, elvégezhetnek egy alapakciót, például kereskedhetnek, szőrméket vagy érméket gyűjthetnek. Végül fejlettebb akciókat is végrehajthatnak, például meglátogathatnak egy falut, felállíthatnak egy jurtát, teljesíthetnek egy cári kívánságot (kártyát), felállíthatnak egy vadászházat, vagy megvásárolhatnak egy tájegységet. Mindezek az akciók - a felfedezéssel és némi történetmeséléssel kombinálva - a játék végén győzelmi pontokat hoznak a játékosoknak.
A játékosok minden télen hazatérnek Tyumenbe, hogy felkészüljenek az új évre.
Négy év után a játék véget ér, ekkor a játékosok győzelmi pontokat szereznek a megfelelő tájlapkák összegyűjtése, a cár kívánságainak teljesítése, vadászházak építése, szőrmék gyűjtése stb. alapján.